اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

خداحافظی غریبانه زندی پس از 22 سال| اشک های پسر خوش استایل بسکتبال+ ویدئو

  • کد خبر: ۶۱۷۱۸
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
خداحافظی غریبانه زندی پس از 22 سال| اشک های پسر خوش استایل بسکتبال+ ویدئو
ایمان زندی در حالی برای همیشه از بازی بسکتبال خداحافظی کرد که تیم جوانان کوچین جشن صعود گرفته بودند.
گروه ورزش/شهرآرانیوز،ایمان زندی بازیکن کهنه‌کار و اصفهانی تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد پس از آنکه ابتدای فصل اعلام کرد از بسکتبال خداحافظی کرده است، با پیوستن به آویژه صنعت پارسای خراسان، دوباره به میدان‌های بسکتبال بازگشت.

زندی اما امروز و در پایان دیداز تیم‌های بسکتبال آویژه صنعت پارسای خراسان و کوچین آمل که با شکست ۷۴ - ۶۶ تیمش به پایان رسید، چهارگوشه تالار بسکتبال آزادی تهران را بوسید و برای همیشه از بسکتبال خداحافظی کرد. بازیکنان تیم کوچین پس از وداع ایمان زندی با حضور در رختکن آویژه به او ادای احترام کردند.

اواخر دهۀ 70، حضور در اردوی تیم امید ایران با مربیگری سعید فتحی، نقطۀ آغاز دورۀ تحول بازی‌های ایمان زندی بود. تا پیش از آن ایمان با تیم اصفهان، قهرمان و نایب قهرمان جوانان ایران شده بود.

با تیم بسکتبال امید ایران در رقابت‌های غرب آسیا به میدان رفت و با ذوب آهن نیز در سال 2000 در بازی‌های باشگاههای غرب آسیا حاضر شد. نخستین تجربۀ او در این سطح مقابل ساجس لبنان شکل گرفت. ایمان زندی در سال 1379 به امارات رفت و در جام رمضان این کشور برای نخستین بار با پیراهن تیم ملی ایران مقابل تیم مصر بازی کرد.

20 سال پس از آن بازی‌ها و بازی‌های مهمتر باشگاهی، ملی (المپیک و جام جهانی) و ...، امسال ایمان زندی پیراهن تیم مشهدی را بر تن کرد.زندی علاوه بر ذوب‌آهن، پیراهن تیم‌های صنام، بیم مازندران، لوله a.s شیراز، راه و ترابری قم، صنایع پتروشیمی ماهشهر، نفت سپاهان، پمینا اصفهان، شهرداری گرگان،  شیمیدر و دانشگاه آزاد را برتن کرده است.

 

خداحافظی غریبانه زندی پس از 22 سال| اشک های پسر خوش استایل بسکتبال+ ویدئو

 

ایمان زندی در بازی‌های باشگاهی فصل 1385، با پیراهن ذوب‌ آهن در نیمه نهایی و بازی رده‌بندی در 6 بازی مقابل پتروشیمی بندرامام و مهرام، توانست 258 امتیاز کسب کند. یعنی به طور میانگین 43 امتیاز در هر بازی.

زندی در روزهای اوج، با روند رو به ثبات بازی‌ای که داشت برای هر تیمی خطرناک بود. سرعتی، با قدرت حرکات انفجاری و خوش‌پرش. ایمان یکی از خوش استیل‌ترین بازیکنان تاریخ بسکتبال ایران با 186 سانتیمتر قد است.

در سال 1395، ایمان زندی برای تیم ماهیندرا اینفورسِز، در لیگ بسکتبال فیلیپین بازی کرد. وی در 7 مسابقه، 29 پرتاب سه امتیازی موفق از 56 اقدام داشت و با 51.7 درصد سه امتیازی، آمار خوبی از خود در لیگ فیلیپین موسوم به PBA به جا گذاشت.

بسکتبال ایران به ارزشگذاری دوباره نسل طلایی در اواسط دهۀ 80 نیاز ندارد. نسلی که حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی و مهدی کامرانی پیشقراولان آن بودند اما ویترین بسکتبال طی 10 سال فوق‌العاده و رویایی، در بخش بازیکنان با دیگر بازیکنان متعلق به این نسل، پُر شده است.

 ایمان زندی الگوی مناسبی بعد از طی کردن همۀ مدارج باشگاهی، ملی و مسابقات جهانی و المپیک حتی لیگ‌های خارجی است. او از بسکتبال لذت برد. مثل شمارۀ 9 دوست‌داشتنی، از بسکتبال لذت ببریم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->